Friday, December 4, 2009

4.december


I dag er det en utraditionel dag i december; jeg har fri - ja lige til jeg skal på teatret - og der kommer gæster fra Jylland , en dag tidligere end beregnet. Så hvad skal jeg? Jo, ganske rigtigt - rydde op. Der har været helårsnisser, som har rodet så utroligt... de har efterladt alt fra sylteglas - med og uden indhold, men i gevaldige mængder - til kattehår og stofrester og kartonstumper og chokoladepapir overalt.... og de har rodet mit værelse til, så man ikke kan se gulvet, endsige møblerne. Og i aften skal gæster altså både kunne komme ind ad døren og slå sengen ud. Tak for kaffe!

Så jeg løber nu. Dagen skal udnyttes.
Billedet er fra den sneglade vinter for to år siden... dagen i dag er så grå og stille og kedelig, at jeg end ikke vil tage billede af den. Ny d i stedet den dag for to vintre siden, da Franks cykel var blevet til moderne kunst!

No comments: